Johan i Moçambique

24 december 2006

God Jul!




Med julegran och julegris i (h)juletid, önskar jag er alla en riktigt skön och god jul.
Jag kommer att fira julen i Bagamoyo med församlingen där. Vi firar julnattsmässa hela natten fram till gryningen. På juldagen är jag bjuden till Biskop Sengulane och hans familj. Jag har fått mitt alldeles eget Jesusbarn att ta hand om. Lilla Sadeke är 11 år men ganska liten. Han kom till vårt gatuhemsprojekt på Luciadagen, efter att jag sagt till de svenska att projektet finns. Jag visste inte då att alla andra barn åkte hem för jullov till olika platser, så Sadeke bor själv här med våra vakter. Jag har gett honom rena kläder och han har gett mej teckningar och penna. Nu har vi bestämt att han ska fira jul med mej i Bagamoyo och han ska även med till biskopen på juldagen. Han är mycket rar och artig. Han har rullat ihop sin madrass och packat en liten väska och står nu utanför min bil och väntar på att vi ska åka...
Tänker på er där hemma! Jag har förstått att ni liksom jag ska fira en varm jul. Ändå har jag säkert minst 25 grader varmare än er om ni har +10...






1 Comments:

  • Hej johan!
    Vad kul att läsa om dina upplevelser i Moçambique. Verkar vara ett väldigt vänligt land.

    Jag avbröt min lanka-vistelse i slutet av februari och har därmed varit hemma i Sverige länge nu. Fick jobb i valrörelsens Sverige på centerpartiet vilket jag inte kunde tacka nej till. Har nu bytt tjänst och arbetar som pressekreterare för riksdasggruppen. är kul och intressant

    Ta hand om dig! Gott nytt år!

    /Kenneth
    bandhagen.wordpress.com

    By Anonymous Anonym, at 30 december, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home