Johan i Moçambique

10 juli 2006

feries

Hej på er alla!
Har inga stora nyheter att rapportera denna vecka. Italien vann VM. Bato tyckte vi skulle se matchen utomhus på "Praca Indempendencia". Där var det stor fest som Coca Cola bjöd på. Två stora tv skärmar vid stadshuset, hög volym, massor av folk och sedan disco och rappartisten Samsung...
Många studenter har ledigt nu, tex mina seminarister. Ganska skönt med tid för annat... Nu på onsdag ska jag på ett seminarium i Pretoria "Celebrating beuty in the city" om urban minsisty, "stadsmission". Därefter tar jag ledigt några dagar och ser Kapstaden med ett par svenska vänner. Ska även besöka några av SKM projekt där nere. Hoppas ni har det bra i den svenska sommaren!

3 Comments:

  • Här är det varmt av bara den... minst 30 grader i skuggan och värmen har slagit ut oss totalt. Som att vara i Mocambique...

    By Anonymous Anonym, at 12 juli, 2006  

  • Hej Johan!
    Hoppas seminariet i Pretoria blev bra. Jag antar att du har hälsningar från våra vänner Stephan, Sakki och de andra. Nu börjar P2 på Stiftsgården, imorgon kommer ledarna och på onsdag konfirmanderna. Då vet du hur det är. Allt gott och stor kram, Nisse

    By Anonymous Anonym, at 17 juli, 2006  

  • Hej Johan! Jag tror vi träffades på Puffs 30-års fest. Det härligt att se att du kom iväg. Jag minns att du pratade om det. Kul att du bloggar om din tid i Mozambique. Ha det bra!

    By Blogger Johan Lindahl, at 25 juli, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home