Johan i Moçambique

13 maj 2007

Sverige var inte bättre!

Hej,
Slog mej ner framför TV'n för att avnjuta årets schlagerfetival. Hade ju hört och läst att sverige var storfavorit. Själv gillar jag The Ark sedan länge och såg fram emot denna kanonlåt. Men jag måste erkänna; jag blev inte imponerad. Ni i sverige har säkert hört låten spelas flera gånger och tycker den är bra, men om man sitter på behörigt avstånd från Europa och lyssnar med opartiska öron så var nog 18 plats ett rättvist resultat. Själv tyckte jag mycket Serbien som vann men även Ryssland gjorde avtryck.

På bilden ser vi Padre Elias, Batos pappa, vid skolan som ligger granne med hans församling i Aeroporto. Han har fått skolmaterial av en förening som heter "Mana" att dela ut till föräldralösa skolbarn. Han bad mej följa med för att fotografera dessa bildbevis.

Idag predikade jag i Zimpeti församlimg, mest känd för att jag var 3,5 timme försenad dit för ett år sedan. I dag kom jag i tid och jag fick välsigna två nysnickrade "knäfall". Predikotexten idag var samma som vi använder på pingsdagen i Sverige. Vi ligger lite före här tydligen!

ha det så gott.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home