Johan i Moçambique

22 december 2005

God Jul och Gott nytt år!

Från mig alla till er alla, en riktigt god helg!
Jag har semester nu i Västerås och har packat det mesta till resan. 8 flyttkartonger är jag uppe i, hmm... Jaja, jag ska ju bo där ganska länge och då vill man ju ha en del saker med sej. Framförallt har jag packat böcker som jag kan behöva i min undervisning. Känns bra att kunna säga till eleverna att jag ska kolla upp info till dagen därpå!

Nu är alla vaccinationer klara också. Det är ganska mycket papperarbete inför en sådan här resa. Det ska flyttas och skattas och sökas arbetstillstånd m.m. Men det är ganska kul att förbereda sej på detta sätt. Det blir en mental föreredelse också. Enda problemet nu är väl att jag inte pratar portugisiska än. Därför ska jag till Lissabon i januari och försöka lära mej det!

Under trettonhelgen åker jag till Rättvik och tar farväl av den kära stiftsgården. Det är inget globalseminarium där längre denna helg, men ungdomarna har återträff och det är gott nog =)

Så en riktigt skön jul önskar jag er alla!

Johan